Головна » 2018 » Жовтень » 19 » Заходи щодо запобігання низької результативності з історії та української мови
17:32
Заходи щодо запобігання низької результативності з історії та української мови
Заходи щодо запобігання низької результативності одинадцятикласників
в ЗНО з історії України на 2018-2019 н. р.
№
п/п
Формування (вмінь) компетентностей учнів на уроках історії
Заходи
1
На уроках історії сприяти накопиченню знань про основні
події, явища та процеси, їх давніші та сучасні інтерпритації.
Дирекції школи :
розглянути та проаналізувати на педагогічній раді , засіданнях МО результати ДПА та ЗНО з історії України;
постійно здійснювати контроль та перевірку рівня знань з історії України. Провести один раз на семестр письмові роботи з тестовими завданнями;
оформити інформаційний стенд ЗНО-2019
2
На уроках використовувати активні форми навчання: складання планів, графіків, таблиць, схем, побудова логічних ланцюжків подій, використання статистичних даних
Вчителям історії на МО вивчити активні форми роботи на уроках і позаурочний час
3
Покращити роботу з історичними документами, вчити учнів розпізнавати час створення події про які йдеться, їх учасників.
Вчителям історії :
оснастити кабінети історії збірниками документів: „Історія України. Документи. Матеріали.”
4
Використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації
Вчителям історії :
частіше використовувати на уроках історії інтернет-ресурс
5
На уроках історії вчити учнів створювати вербальні і візуальні тексти, шукати надійні презентації
Вчителям історії :
вивчити сучасні електронні форми і методи роботи на уроці.
6
Покращити роботу над ознайомленням з портретами
видатних історичних осіб, діячів культури. Вчити учнів розпізнавати їх.
Вчителям історії :
придбати у кабінет історії наочний посібник: „Видатні постаті в історії України”
7
Вчити :
образно мислити, працювати з репродукціями картин; готувати твори – проекти; розпізнавати твори мистецтва, визначати їх авторів, час створення та значення їх як історичних джерел.
Рекомендувати учням, які складають ЗНО з історії України придбати збірники репродукцій творів мистецтва обов’язкові для розпізнавання
8
Покращити роботу з хронологією, формувати у дітей хронологічну компетентність.
Зобов’язати вчителів історії активізувати роботу над хронологією, виготовити сигнальні картки і складати з учнями хронологічні таблиці.
9
Виховувати:
культуру, самосвідомість, розуміння ролі культури у суспільстві, важливість міжкультурного спілкування і співробітництва.
Частіше проводити краєзнавчі екскурсії під час яких вивчати архітектурні пам’ятки рідного краю.
10
Розвивати :
здатність сприймати і розуміти інформаційне навколишнє середовище, критично його аналізувати і діяти в ньому відповідно до діючої в суспільстві комунікативної етики.
Проводити тренінги зі старшокласниками з питань розпізнавання психологічних маніпуляцій.
11
Формувати:
інформативну компетентність; уміння працювати з різними джерелами інформації; інтерпретувати різні джерела, визначати їх надійність. Виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел.
Учителям вчити учнів працювати з різними джерелами інформації.
12
Розвивати :
уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу і пояснення історичних подій та явищ; ставити запитання та шукати відповіді; розуміти можливість трактування минулого по - різному.
На початку кожного уроку виділяти ключові поняття теми, вивчити їх зміст та ознаки.
Заходи щодо запобігання низької результативності одинадцятикласників
в ЗНО з української мови і літератури на 2018-2019 н.р.
№
п/п
Зміст заходів
Перелік виконання
Виконавець
1
Проаналізувати та розглянути результати ДПА з української мови, яка проходила у формі ЗНО, на засіданнях РМО, ШМО, педагогічних рад.
серпень-вересень
2018
дирекція шкіл, керівник РМО, керівник ШМО
2
Оновити інформаційний стенд
ДПА - ЗНО 2019
до 10.09.
2018
заступник директора школи з навчально-виховної роботи
3
Дирекції шкіл:
а) чітко спланувати план-завдання внутрішньо шкільного контролю за станом викладання української мови і літератури на 2018-2019 н.р., в якому визначити напрямки та вид контролю, об’єкт перевірки, термін та рівень контролю, підсумковий документ після перевірки;
б) здійснювати контроль за системним підходом при формуванні кадрового забезпечення, враховуючи при цьому наступність під час викладання української мови одним учителем у середній та старшій школах;
в) створювати належні психолого-педагогічні умови для підготовки до ЗНО;
2018-2019н.р.
упродовж 2018-2019н.р.
2018-2019н.р.
директор, заступник директора у навчально-виховній роботі,керівник ШМО
директор, заступник директора у навчально-виховній роботі
адміністрація, вчителі
4
Учителям-предметникам:
а) опрацювати Критерії оцінювання та неухильно дотримуватися об’єктивності їх виконання;
б) постійно проводити роботу щодо виховання в учнів любові і поваги до рідного слова, звичаїв та традицій українського народу;
в) створити та оновити банк завдань та методичної літератури для підготовки дітей до участі в ЗНО в 2019 н.р.
г) підвищити ефективність кожного уроку, включаючи повторення нового матеріалу; у практичній діяльності застосовувати форми і методи роботи, які б сприяли підвищенню грамотності учнів та знання теоретичного матеріалу з української мови та літератури; на різних етапах уроку запроваджувати тестові технології;
д) кожному вчителю розробити систему зворотного зв’язку з батьками слабо встигаючих учнів та поставити на облік адміністрації невстигаючих учнів;
пожвавити роботу з обдарованими та жвавими учнями; посилити відповідальність за підготовку та результативність участі учнів в олімпіадах, конкурсах;
систематично
постійно
систематично
вересень
постійно
дирекція, учитель української мови та л-ри
учитель української мови та л-ри
учитель української мови та л-ри
учитель української мови та л-ри
учитель української мови та л-ри, класний керівник
учитель української мови та л-ри
5
На засіданнях ШМО розглянути питання про використання нових педагогічних технологій навчання з метою підвищення результативності навченості та розробити систему домашніх індивідуальних завдань
жовтень-листопад
ШМО
6
Практичним психологам ЗЗСО постійно надавати всебічну допомогу учням з низьким рівнем знань
постійно
практичний психолог
7
Залучення батьків до освітнього процесу з питань підготовки до ЗНО
2018-2019н.р.
адміністрація
8
Методисту РМК обговорити низьку результативність ЗНО з української мови, намітити шляхи розв’язання даної проблеми; до квітня місяця вивчити стан викладання української літератури в школах району та доповісти на раді методичного кабінету
з вересня по квітень
методист РМК
9
Забезпечити адресну практичну спрямованість кожного методичного заходу
постійно
методист РМК
10
Ввести в структуру методичної роботи день консультації молодим, малодосвідченим учителям з питань методики та теорії української мови і літератури