Головна » 2019»Березень»18 » Механізми та зміни нового закону «Про повну загальну середню освіту
13:17
Механізми та зміни нового закону «Про повну загальну середню освіту
Впровадження реформ НУШ у початковій освіті — у самому розпалі, але МОН паралельно береться за реформування середньої освіти. Перший крок — 13 березня Кабмін схвалив проект закону «Про повну загальну середню освіту», тепер черга за Верховною Радою.
«Освіторія» розбиралась, які позитивні зміни та нові механізми чекають на вчителів і учнів, батьків і освітніх управлінців, якщо нововведення успішно стартують.
ЩО ЦЕ І НАВІЩО?
Нинішня система середньої освіти намагається вчити всіх дітей однаково, — кажуть у МОН. — Мета оновленої — сформувати генерацію випускників шкіл, які будуть цілісними особистостями, інноваторами, здатними стати творцями і частиною інклюзивного та інноваційного суспільства.
Проект закону «Про повну загальну середню освіту» обіцяє більше можливостей для дітей, їхніх батьків, освітніх управлінців і учителів.
ЩО ЗМІНИТЬСЯ ДЛЯ УЧНІВ?
Зможуть побудувати власну освітню траєкторію
Якщо учень здобував знання поза школою та має підтверджені результати — матиме право на визнання цих результатів у своєму навчальному закладі.
Для прикладу: дитина має сертифікат про знання англійської мови. Ці результати їй зможуть зарахувати через річне оцінювання. Школяр отримає «добро» на те, щоб не відвідувати цей предмет, адже для нього важлива лише підсумкова оцінка, а не поточні.
Щоб підтвердити знання з предмета, які школяр здобув поза навчальним закладом, достатньо буде пройти звичайне річне оцінювання чи ДПА.
Для отримання дозволу працювати за індивідуальною траєкторією учень та його батьки повинні будуть звернутися із заявою у школу. Там створять індивідуальний навчальний план, який писатимуть разом педагоги, батьки та учень. Також цей план має схвалити педрада і затвердити директор.
Отримають можливість самостійно обирати предмети
Пані міністр Лілія Гриневич пояснила, що перепоною для реального вибору предметів учнями є недостатність годин, саме тому їх зараз визначає школа, а не школяр.
Але нововведення мають це змінити. Документ передбачає створення міжкласних груп, де діти вивчатимуть вибіркові предмети. Тобто, цю конкретну дисципліну слухатиме не весь клас, а збірна група учнів з однієї паралелі та суміжних класів.
Особливо це актуально для старшої профільної школи, зміст освіти якої має максимально відповідати потребам, інтересам та планам дитини на майбутнє, — наголосила очільниця МОН.
Додаткові новації:
Дітей з особливими освітніми потребами активно інтегруватимуть у життя звичайної школи.
Діти на тривалому стаціонарному лікуванні отримають захищене законом право здобувати освіту в медичних закладах.
Діти, які серйозно навчаються поза школою (займаються спортом і часто їздять на змагання чи ходять до музичної школи), зможуть зарахувати отримані не в закладі знання. Вивільнений час учні зможуть використати на домашнє завдання чи іншу роботу.
Учні, які перебувають на домашньому навчанні, зможуть легко та безпечно отримати повну середню освіту. Таким дітям треба буде складати семестровий контроль двічі на рік.